Na Akademiji otvorili moto sezonu treningom sigurne vožnje

Slika topvijesti/2014/ozujak/22_03_000.jpg

Policijska je akademija ove subote ugostila motocikliste koji su vježbali spretnu i sigurnu vožnju zbog otvaranja sezone motocikala u prometu. Ovaj trening sigurne vožnje omogućili su BMW moto klub „Zagreb“ i Služba za sigurnost cestovnog prometa pri Ravnateljstvu policije Ministarstva unutarnjih poslova jer želi podignuti razinu svijesti o vozačima motocikala kao aktivnim sudionicima u prometu kao i poslati poruku važnosti odgovornog sudjelovanja u prometu, posebice motociklista, ali i svih ostalih.

Policijska je akademija ove subote ugostila motocikliste koji su vježbali spretnu i sigurnu vožnju zbog otvaranja sezone motocikala u prometu. Ovaj trening sigurne vožnje omogućili su  BMW moto klub „Zagreb“ i Služba  za sigurnost cestovnog prometa pri Ravnateljstvu policije Ministarstva unutarnjih poslova jer želi podignuti razinu svijesti o vozačima motocikala kao aktivnim sudionicima u prometu kao i poslati poruku važnosti odgovornog sudjelovanja u prometu, posebice motociklista, ali i svih ostalih.

Trening sigurne vožnje i vožnje spretnosti  vodili su instruktori vožnje pri Službi za stručno usavršavanje i specijalizaciju Policijske akademije,  prije samog treninga vozači su sudjelovali  u predavanju o motociklistima u prometu, a predsjednik Moto kluba Igor Klarić uručio je Službi za sigurnost cestovnog prometa zahvalnicu za suorganizaciju ove trening vožnje koju je primio Ante Hari Rako. Na platou ispred demonstrirana je tehnika kontraupravljanja koja je izrazito korisna kod izbjegavanja prepreka na kolniku .

Policijski službenik Rako objasnio je zamisao iza trening vožnje: „Na početku sezone  nisu niti vozači nit motocikli pripremljeni da sudjelovanje u prometu. Također, i vrijeme u proljeće je faktor: jutra i večeri su hladne i utječu na prianjanje guma na podlogu. Preporuka od strane policije je definitivno da se poštuju prometni propisi, a tu mislim na poštivanje brzine, nošenje zaštitne opreme (propisno nošena homologirana zaštitna kaciga posebice). Bitna je i tehnička ispravnost motocikla i mopeda za sezonu. Apeliramo da se ne precjenjuju vlastite sposobnosti i podcjenjuju opasnosti koje posebice motocikliste čekaju na cesti. Pad, u pravilu, završava ozljedom. Naprosto, dva kotača nisu isto što i četiri."

S druge strane niti vozači ostalih vozila ne očekuju motocikliste sad na početku sezone jer ih po zimi gotovo i nema. Statistike MUP-a pokazuju da su najčešće greške koje ostali vozači rade u prometu jest oduzimanje prednosti motociklistu prilikom uključivanja u promet. Dakle loša procjena udaljenosti ili neprovjeravanje mrtvog kuta kod skretanja te skretanje bez uključenih pokazivača smjera.

Ukazujemo i na nerazmjer ukupnog broja motocikala i mopeda u generalnom broju registriranih vozila (manje od deset posto), a u prometnim nesrećama oni sudjeluju sa preko 16% kad govorimo o prometnim nesrećama s poginulim osobama. U posljednjih je pet godina na mopedu i motociklu poginulo 389 osoba, ali broj se smanjuje. Prve, 2009.-e, poginulo je 96, a posljednje (2013.) 63 vozača ili putnika, a mopedisti i motociklisti su kategorija vozača koja će u budućnosti brojčano rasti jer su vozila pristupačna i pogodna za gradska područja.

Nakon treninga motociklisti su u koloni krenuli kroz zagrebačke ulice u promotivnu vožnju od Akademije preko Maksimirske ulice do Trga bana Jelačića. Nakon povratka na akademiju slijedila je vožnja spretnosti s elementima  elemente oštrog zavoja, prijelaza preko grede, prolaz u niskom stavu, figuru „osmice“, prijenos čunja, podizanje karike, izbijanje loptice i prijelaz motociklom preko klackalice; moto akrobacije na kraju je demonstrirao Dejan Špoljar.      



Stranica