Edukacija o aktivaciji i uporabi e-osobne iskaznice

Cilj edukativne radionice koju je proveo AKD je pokazati koji su sve mogućnosti korištenja eOI

U Policijskoj školi Josipa Jovića danas 4. srpnja održana je edukacija o aktivaciji i uporabi elektroničke osobne iskaznice (eOI). Edukaciju su za djelatnike Policijske akademije održali predstavnici Agencije za komercijalnu djelatnost.

Načelnik Policijske akademije Dubravko Novak je istaknuo kako je inicijativa za edukaciju stigla iz AKD-a koja je partner MUP-u u izdavanju ovog elektroničkog dokumenta. MUP kao davatelj usluge registrira građane i izdaje elektroničku osobnu iskaznicu, dok AKD izrađuje i izdaje certifikate dostupne na eOI.

Cilj edukacije je pokazati koji su sve mogućnosti korištenja eOI, a Agencija za komercijalnu djelatnost provodi brojne aktivnosti za popularizaciju korištenja elektroničke osobne iskaznice i digitalnih usluga.

Prikazan je video o aktivaciji eOI kao i postupak elektroničkog podnošenja zahtjeva za vozačku dozvolu, koja je uz putovnicu jedna od dva dokumenta za koje je moguće podnijeti zahtjev sa eOI preko sustava e-Građani. Isto tako prikazan je način elektroničkog potpisivanja dokumenta.

Na edukaciji su bili i djelatnici Policijske uprave zagrebačke s mobilnim šalterskim uredom koji su pružili tehničku potporu.

Ispred AKD-a na edukativnoj radionici bili su direktorica Sektora prodaje Adela Jelinek Bišćan te Anita Glavaš Vujić i Gordana Delišumunović, a sve je organizirala voditeljica programa specijalizacije Alma Boršić Banak iz Službe za stručno usavršavanje i specijalizaciju Policijske akademije.  


O eOI i sustavu e-Građani

Elektronička osobna iskaznica obvezan je dokument za sve punoljetne državljane u Republici Hrvatskoj. Ispunjava sve europske i međunarodne standarde za elektroničke dokumente, a dizajnirana je tako da poslovnim subjektima omogući e-poslovanje s građanima prema sličnim praksama u Europskoj uniji.

U Hrvatskoj trenutno 2,5 milijuna građana posjeduje elektroničku osobnu iskaznicu. Iako se eOI nove generacije izdaje od 2015. godine, građani nisu upoznati sa svim mogućnostima koje ona nudi.

Usluge sustava e-Građani koristi 700.000 građana, a samo njih 24.000 sustavu pristupa preko svoje elektroničke osobne iskaznice.  

Svake godine povećava se broj usluga javne uprave kojima je moguće pristupiti putem sustava e-Građani kojih je trenutno više od 70. Između ostalog građani danas mogu pribaviti online - domovnicu, rodni list, izvadak iz matice rođenih, vjenčani list, potvrdu o životnom partnerstvu, izvadak iz zemljišnih knjiga ili katastra, potvrdu o stažu (e-radna knjižica), potvrdu o korištenju sustava socijalne skrbi ili dobiti uvid u ocjene svog djeteta u školi, moguće je predati zahtjev za neku od usluga Porezne uprave, izvršiti uvid ili napraviti izmjenu u svojoj poreznoj kartici, zatražiti izdavanje vozačke dozvole ili putovnice i dr.

Osim usluga u sustavu e-Građani, s eOI moguće je pristupiti i elektroničkim uslugama koje nude druge države članice EU.

Iako su napravljene sve pretpostavke za digitalno društvo, šira javnost još uvijek je nedovoljno informirana te je ovo tek prva inicijalna edukacija, a u planu je nastavak obrazovanja i ostalih djelatnika MUP-a. 

Stranica