Završetak Frontex projekta - Common Core Curricula – Interoperability Assessment Programme (CCC-IAP) 2024-2025.

Zajednički standardi obuke granične policije i obalne straže potvrđeni kroz uspješnu provedbu Frontex projekta 

Policijska akademija „Prvi hrvatski redarstvenik“, u suradnji s Upravom za granicu, sudjelovala je u pripremi i provedbi Frontex projekta Interoperability Assessment Programme 2024-2025 za graničnu policiju i obalnu stražu, koji se provodio u okviru Common Core Curricula - Interoperability Assessment Programme (CCC-IAP) 2024-2025.

Projekt se sastojao od više radnih sastanaka i faza, koje su obuhvatile izradu i validaciju pitanja, stvaranje baze podataka, oblikovanje testova na Virtualnoj Auli te provedbu testiranja u državama članicama i pridruženim članicama Schengenskog prostora.

Tijekom pripremne faze izrađena je baza pitanja koja je obuhvaćala sljedeća tematska područja: granična kontrola, vizni kodeks, opći dio zakonodavstva, zaštita državne granice te prekogranični kriminalitet i krivotvorenje dokumenata.

Tijekom lipnja 2025. godine u Republici Hrvatskoj provedeno je nacionalno testiranje u sklopu projekta Interoperability Assessment Programme. U provedbi testiranja interoperabilnosti i usklađenosti obuke sudjelovalo je 20 policijskih službenika granične policije. Testiranje je bilo podijeljeno u dva dijela: prvi dio odnosio se na opće poznavanje zakonskih propisa, a drugi dio obuhvaćao je poznavanje engleskog jezika i rješavanje praktičnih zadataka.

Nakon uspješno provedenog testiranja u Republici Hrvatskoj, hrvatski predstavnici Ivana Herceg iz Policijske akademije „Prvi hrvatski redarstvenik“ i Alen Panić iz Uprave za granicu zajednički su sudjelovali u provedbi interoperabilnosti projekta koja se održavala u Bosni i Hercegovini. Osim toga, Ivana Herceg sudjelovala je i u provedbi testiranja polaznika granične policije u Mađarskoj i na Kosovu.

Kao predstavnici Policijske akademije i Uprave za granicu, aktivno su doprinijeli provedbi evaluacijskih aktivnosti, razmjeni stručnih znanja te promicanju zajedničkih standarda obuke i procjene unutar međunarodnog okvira suradnje.

Završni sastanak projekta Interoperability Assessment Programme, u organizaciji Frontexa, održan je u Varšavi od 6. do 7. studenoga 2025. godine. Na sastanku su predstavljeni rezultati dosadašnjih aktivnosti, razmijenjena iskustva te definirani prijedlozi za daljnji razvoj programa interoperabilne procjene u okviru zajedničkog kurikuluma.

Projekt je dio šireg okvira Zajedničkog temeljnog kurikuluma (Common Core Curriculum - CCC), koji predstavlja ključni instrument u usklađivanju i modernizaciji obuke pripadnika granične i obalne straže u državama članicama EU i pridruženim državama Schengenskog prostora.

Ovakav oblik međunarodne suradnje značajno doprinosi jačanju interoperabilnosti među državama članicama Europske unije i pridruženim zemljama, te je dodatno unaprijedio povezanost i suradnju između instruktora i polaznika. Projekt Interoperability Assessment Programme potvrdio je važnost kontinuiranog razvoja zajedničkih standarda obuke, profesionalne razmjene i međusobne suradnje unutar europske mreže obrazovnih institucija za graničnu i obalnu stražu.
 

Stranica