Stručni skup na Policijskoj akademiji

Unaprjeđenje kompetencija predavača u policijskom obrazovanju kao odgovor novim sigurnosnim izazovima  

U Policijskoj školi Josipa Jovića 9. travnja od 9 do 17 sati za nastavnike su organizirana predavanja i andragoško-didaktičke radionice pod nazivom: Unaprjeđenje kompetencija predavača u policijskom obrazovanju kao odgovor novim sigurnosnim izazovima.

Tema predavanja doc. dr. sc. Tihomira Žiljka s Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu bile su Prepreke u obrazovanju odraslih te kako ih svladati. U fokusu njegovih istraživanja nače je europska obrazovna politika koja je, kako je istaknuo, komplementarna, a ne konkurentna nacionalnim obrazovnim politikama. Temeljimo li današnje društvo na znanju, moramo ozbiljnije i sustavnije pristupiti problemu cjeloživotnog učenja.

U današnje vrijeme, ističe doc. Žiljak,  učinkovito obrazovanje postaje učinkovito strukovno obrazovanje s ishodima učenja koji trebaju odgovoriti fleksibilnom tržištu rada. Takvim zahtjevima može odgovoriti samo kompetentna osoba, pri čemu kompetenciju definiramo kao spoj znanja, vještina i stavova.

Kompetentna osoba mora biti funkcionalno pismena kako bi uspješno obavljala profesionalne zadaće i sve zadaće koje proizlaze iz svakodnevnog života. Dakle,  nije više dovoljno samo znati već i moći primijeniti.

Inventivno osmišljena i odlično vođena radionica prof. Snježane Zbukvić Ožbolt s Pučkog otvorenog učilišta pod nazivom Planiranje, organizacija i evaluacija u obrazovanju odraslih, uputila nas je kako da učenje polaznicima bude zabavno. Važno je angažirati i um i „srce“ i ruke, isticala je prof. Zbukvić Ožbolt. Istodobno, nastavnik se mora pomno pripremiti i planirati rad u skupinama te, po potrebi, prilagođavati plan aktivnosti, vodeći brigu dinamici, postignućima i uspjesima unutar skupine.

Premda je na odrađeni način svaka radionica bila korisna i inspirativna, istaknuli bismo radionicu prof. Ane Galac s Pučkog otvorenog učilišta Velika Gorica pod nazivom Andragoška didaktika – suvremene metode u obrazovanju odraslih. Nastavnici su u sklopu te radionice, koristeći tehniku „Šest šešira za razmišljanje“ Eduarda de Bona, učili kako sagledati važne situacije s različitih točaka gledišta. Podjelu „uloga“ pri tome je trebalo napraviti tako da budu u suprotnosti s uobičajenim gledištima neke osobe: pesimist je trebao zastupati optimistično gledište, optimisti – pesimistično i sl.

Polaznici radionice na kraju su zahvalili organizatorima i predavačima te izrazili iznimno zadovoljstvo jer je radionica omogućila nastavnicima kvalitetnu interakciju s kolegama, istodobno dajući ideje za nove, kreativne načine djelotvornog poučavanja određenog nastavnog predmeta.

Stranica