"Policija aktivno sudjeluje u halabuci protiv policije kad šuti"

Slika topvijesti/2016/sijecanj/Polic i ja/PAmala.jpg

Gostovanjem stručnjaka za odnose s javnošću i potpredsjednika nadzornog odbora Hrvatske udruge za odnose s javnošću Zorana Pucarića, u četvrtak 14. siječnja na Policijskoj akademiji, nastavljen je i u 2016. godini ciklus aktivnosti Polic i ja – razgovori 

Foto: MUP

Gostovanjem stručnjaka za odnose s javnošću i potpredsjednika nadzornog odbora Hrvatske udruge za odnose s javnošću Zorana Pucarića, u četvrtak 14. siječnja na Policijskoj akademiji, nastavljen je i u 2016. godini ciklus aktivnosti Polic i ja – razgovori u društvu.

Polaznicima Programa srednjoškolskog obrazovanja za zanimanje policajac/ka, studentima Visoke policijske škole, brojnim prisutnim profesorima i odgajateljima Pucarić je održao predavanje o kriznim odnosima s javnošću, istaknuvši kako su osnova svakog uspješnog kriznog menadžmenta priprema i planiranje. „Iako je nemoguće kontrolirati medijsko praćenje krize, na njega se može utjecati. Jedini način „kontrole“ percepcije u javnosti i medijima je kontrola poruka koje izlaze iz organizacije“, naglasio je, pojasnivši kako su najvažniji elementi uspješnog komuniciranja tijekom krize brzina, iskrenost, proaktivnost, prihvaćanje odgovornosti, dostupnost, suosjećanje i etičnost. „Vrlo je važno ne čekati da mediji s treće strane dođu do informacije s potencijalnih kriznim ishodom. Neophodno je da vijest objavite sami, kao i da o određenom događaju medijski istupa jedna osoba. Što manje kažete novinari više misle da nešto skrivate i kriza se može produljiti. Što više kažete javnost će brže izgubiti zanimanje“, razjasnio je ovaj medijski stručnjak. „Osnovno je pravilo prema medijima biti dostupan, pošten i komunikativan.“

Istaknuo je kako je javni nastup jedan od ključnih faktora koji utječe na percepciju publike. Pritom, najjači utjecaj ima vizualna i glasovna, a tek onda verbalna razina. „Policijski glasnogovornici često koriste krut i stručan policijski rječnik koji se u svakodnevnom govoru ne koristi i često je teško razumljiv „običnom“ čovjeku“, sumirao je u nekoliko rečenica osnovnu problematiku medijskih nastupa i komuniciranja policijskih djelatnika. „Potrebno je definirati poruke koje se žele poručiti građanima, koje će na njih ostaviti željeni učinak i postoje načini na koji se te poruke definiraju.“

Govoreći o redakcijskim pravilima i funkcioniranju pojedinih vrsta medija, posebno se osvrnuo na danas sve popularnije društvene mreže kod kojih je pravilo da pravila nema, zbog čega je potrebno biti posebno oprezan.

Analiza postupanja policije u pojedinim slučajevima koji su bili iznimno medijski popraćeni uzburkala je prepunu dvoranu. Većinu je mladih polaznika zanimalo koja će biti njihova uloga, kao temeljnih policajaca, u svakodnevnom kontaktu s građanima na ulici. „Vaša je uloga hitno iskomunicirati s nadređenima negativne elemente koji su se odvili prilikom postupanja kako bi oni to mogli što prije iskomunicirati u javnost i prevenirati  potencijalno kriznu situaciju. Nije dobro čekati da se napiše službeno izviješće. To ponekad može potrajati, a u današnjem svijetu tehnologije i elektronskih medija, informacije putuju brzinom svjetlosti“, pojasnio je Pucarić i zaključio: „Nužno je da viši menadžment sustavno promišlja percepciju policije u javnosti i pokuša sustavnim mjerama prevenirati da se policajci doživljavaju na način na koji se doživljavaju.“ 



Stranica