Održana online radionica u sklopu Erasmus+ projekta FIRST-TAC

Instruktori iz policijskih uprava diljem Hrvatske usavršavali znanja i vještine potrebne za planiranje i provođenje obuke o uporabi sredstava prisile i osnovama taktičke medicine

Od 4. do 6. ožujka 2025. putem videokonferencijskog alata Big Blue Button održana je online radionica za 17 instruktora iz policijskih uprava diljem Hrvatske koji su tijekom 2024. godine sudjelovali na pilot obukama o uporabi sredstava prisile i osnovama taktičke medicine u sklopu Erasmus+ projekta FIRST-TAC.

Radionicu su vodili Ksenija Vujčić i Dubravko Žurga iz Službe za razvoj policijskog obrazovanja i međunarodnu suradnju, a dio je diseminacijskih aktivnosti projekta čiji je puni naziv Development of Joint Curriculum for First Responders on the Use of Force and First Aid Tactical Procedures (FIRST-TAC) i koji Policijska akademija „Prvi hrvatski redarstvenik“ od 2023. godine provodi s partnerima Policijskom školom u Slupsku, Poljska, Litavskom policijskom školom i Agencijom za školovanje i stručno usavršavanje kadrova, BiH.

Ovaj train-the-trainers koncept bio je namijenjen polaznicima četiriju pilot obuka održanih u sklopu projekta FIRST-TAC, na kojima je razvijen novi, zajednički program usavršavanja policijskih službenika u području taktika i tehnika primjene sredstava prisile te pružanja prve pomoći.

U skladu s tim, radionica je imala dva osnovna cilja: predstaviti nastavnu metodologiju i strategije oko kojih je izgrađen program FIRST-TAC obuke o uporabi sredstava prisile i osnovama taktičke medicine te omogućiti razvoj i usavršavanje znanja i vještina potrebnih za provedbu takvog tipa nastavnog programa. Polaznicima su stoga predstavljene osnovne postavke poučavanja usmjerenog na polaznika, igra uloga i demonstracija kao metode aktivnog učenja te smjernice u pružanju konstruktivne povratne informacije.

Radionica je uključila kombinaciju teorijske i praktične nastave, odnosno kratka izlaganja o ključnim temama i metodologiji poučavanja/učenja te aktivne sesije u kojima su polaznici rješavali praktične zadatke. Vrednovanje učenja baziralo se na formativnom pristupu i nije podrazumijevalo ispit na kraju, no za svaki zadatak i aktivnost predavači su svakom polazniku osigurali detaljnu povratnu informaciju.

Ovakve radionice tijekom ožujka bit će održane i u ostalim partnerskim ustanovama projekta, na njihovim nacionalnim jezicima.


 

Pisane vijesti