Uprava policije i Policijska akademija u suradnji s BMW – moto klubom Zagreb na Policijskoj akademiji, 2. travnja, organizirati će trening sigurne vožnje.
Foto: Ilustracija
Dolaskom povoljnijih vremenskih prilika započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, odnosno, povećava se broj vozača mopeda i motocikala u prometu.
Uprava policije i Policijska akademija u suradnji s BMW – moto klubom Zagreb na Policijskoj akademiji na adresi Avenija Gojka Šuška 1 u Zagrebu, 2. travnja, organizirati će trening sigurne vožnje.
Svrha treninga je savladavanje programa sigurne vožnje i vožnje spretnosti na prometnom poligonu te usvajanje potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu na cestama.
Kako bi se i ostali sudionici u prometu upozorili na veću prisutnost mopedista i motociklista na cestama tijekom narednog razdoblja sa sudionicima treninga, od 11,30 do 13,00 sati, održat će se i promotivna vožnja ulicama Zagreba sa kraćim zaustavljanjem oko podneva na Trgu bana Josipa Jelačića.
Također ukazujemo na opasne situacije, te savjetujemo vozače mopeda i motocikala u prometu:
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
-
kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
-
ne nose zaštitne kacige,
-
kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
-
precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
-
obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
-
voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
-
upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
-
upravljaju prije stjecanja prava,
-
uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
-
oduzimaju im prednost prolaska,
-
prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
-
prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
-
prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
-
uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
-
zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
-
provjeriti tlak u gumama,
-
upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
-
ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
-
poštivati dopuštena ograničenja brzine,
-
prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
-
prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
-
izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
-
prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknutise od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
-
ne voziti slalom između vozila,
-
kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
-
predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
-
voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
-
voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
-
poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu,
Stranica