Polaznici imali prigodu učiti s profesorom s Učiteljskog fakulteta u Čakovcu i voditeljicom s Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu
Na Policijskoj akademiji „Prvi hrvatski redarstvenik“ 27. veljače 2025. izvođenjem završnih vježbi dovršen je program andragoškog usavršavanja za policijske službenike.
Program je tematski bio podijeljen u četiri modula i održan kroz pet jednodnevnih radionica u siječnju i veljači s temama koje prate uobičajeni andragoški ciklus - specifičnosti učenja i poučavanja odraslih; planiranje, organizacija i evaluacija u obrazovanju odraslih; nastavne strategije i metode u obrazovanju odraslih; komunikacija i grupna dinamika u obrazovanju odraslih kao preduvjeti za promicanje opuštenoga radnog ozračja.
Predavači na spomenutom usavršavanju bili su Goran Lapat s Učiteljskog fakulteta u Čakovcu i Snježana Zbukvić Ožbolt s Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu, koji imaju bogato iskustvo u vođenju sličnih edukacija za nastavno osoblje u obrazovanju odraslih, dok su polaznici bili djelatnici Policijske akademije „Prvi hrvatski redarstvenik“ s manje ili više iskustva u provođenju nastave za policijske službenike.
Usavršavanje je obuhvaćalo dva oblika učenja: učenje uživo kroz vođeni proces učenja i poučavanja s predavačima, ali i samostalno individualno ili grupno učenje kao priprema za nastavu uživo. U sklopu samostalnog učenja, koje se odvijalo između pojedinih modula, polaznici su ponavljali i/ili proširivali znanja te se pripremali za zadatke koje su odradili tijekom nastave uživo.
Da je interaktivna nastava koja je usmjerena na potrebe polaznika i poštuje specifičnosti odraslih učenika najbolji smjer u obrazovanju odraslih, pokazuju i reakcije polaznika. „U ovom tipu edukacije najvažnijim smatram atmosferu u kojoj opušteno i bez stresa odrađujemo zadatke i izlažemo pred drugima“, rekao je Frane Colić iz Centra za obuku vodiča i dresuru službenih pasa.
Tijekom usavršavanja polaznici su imali više prigoda individualno, u paru ili u grupi primijeniti metode o kojima su učili, a zadnji dan posvećen je završnoj vježbi koja se sastojala od dva zadatka: izvedbe jedne nastavne teme po vlastitom izboru pomoću metoda obrađenih u protekla četiri dana te pružanja povratne informacije svojim kolegama prema unaprijed dogovorenim kriterijima.
Kroz spomenute vježbe i aktivnosti polaznika, rad i napredak polaznika kontinuirano se prati, napomenuli su predavači Goran Lapat i Snježana Zbukvić Ožbolt, dodavši kako zahvaljujući tome - te kratkim dnevnim evaluacijama - neprestano i prilagođavaju sadržaje i nastavne metode kako bi što učinkovitije ostvarili zadane ishode učenja.
Stranica