Policijska škola "Josip Jović" nastavlja daljnju suradnju sa Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih osoba
U Policijskoj školi „Josip Jović“ 13. veljače 2023. godine održana je edukacija u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih osoba, kao nastavak ranijih edukacija u organizaciji Agencije, ali i nastavak nedavne suradnje na konferenciji „Osiguravanje kvalitete u obrazovanju“ održano 19. siječnja 2023. godine u Algebri, ovaj put pod temom: „Jačanje kompetencija nastavnika Policijske škole „Josip Jović“ za sudjelovanje u procesu samovrednovanja i primjenu instrumenata za vrednovanje nastave“, s naglaskom na kolegijalno opažanje nastave.
Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi propisano je da se u školskim ustanovama radi unapređenja kvalitete odgojno-obrazovne djelatnosti provodi vanjsko vrednovanje i samovrednovanje, a škole su obvezne koristiti rezultate nacionalnih ispita i sve druge pokazatelje uspješnosti odgojno-obrazovnog rada za analizu i samovrednovanje, radi trajnog unapređivanja kvalitete rada škole.
Tijekom edukacije Tamara Hudolin, voditeljica Odsjeka za podršku samovrednovanju strukovnih škola i ustanova za obrazovanje odraslih uz podršku Andree Kovačević, više stručne savjetnice za samovrednovanje upoznali su prisutne policijske službenike i službenice Policijske škole „Josip Jović“ predvođene rukovodstvom Policijske škole „Josip Jović“.
Također i predstavnici među ustrojstvene dobre suradnje unutar Policijske akademije „Prvi hrvatski redarstvenik“ nazočnu Kseniju Vujčić iz Službe za razvoj policijskog obrazovanja i međunarodnu suradnju i Ivka Gavranića – pomoćnika voditelja Službe za cjeloživotno obrazovanje na Policijskoj akademiji „Prvi hrvatski redarstvenik“, o ciljevima, etapama, načelima i obilježjima kolegijalnog opažanja nastave, primjerima iz prakse drugih škola i drugih država, naročito što možemo naučiti od kolegica i kolega u nastavi.
Kolegijalno opažanje nastave oblik je konstruktivne suradnje kolega koji međusobno pružaju i/ili primaju povratne informacije o jednom ili više aspekata vlastitog poučavanja u svrhu profesionalne refleksije kroz koji škole dobro upoznaju same sebe i pronalaze najbolje načine za unaprjeđenja svog rada. Uspješno samovrednovanje škole je proces unaprjeđenja kvalitete koji se planira i ostvaruje unutar škole, a temelji se na uzajamnom povjerenju i spremnosti djelatnika na samokritičnost bez vanjskih pritisaka.
Kolegijalno opažanje nastave kako je na edukaciji rečeno jedan od ključnih alata u okviru sustava unaprjeđenja kvalitete nastavnog procesa, sa osnovnom svrhom poboljšanja kvalitete rada s učenicima. Fokus je na nastavnicima i na njihovim individualnim potrebama u procesu unaprjeđenja svojega rada, odnosno usmjerenost je na specifična ponašanja koja se mogu mijenjati, a samovrednovanje je ujedno prilika za učenje tuđih dobrih iskustava i praksi te isticanje kvalitete rada nastavnika i ohrabrivanje na samorefleksiju.
Korist od kolegijalnog opažanja nastave imaju ne samo nastavnici, već učenici, kao i škola općenito.
Umjesto zaključka najavljena je daljnja suradnja sa Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih osoba, a kolegijalno opažanje nastave biti će približeno i drugim policijskim službenicima – nastavnicima stručnih predmeta koji zbog obveza nisu mogli biti nazočni edukaciji.
Pisane vijesti