Cilj je promovirati različite mogućnosti cjeloživotnog učenja i važnost kontinuiranog učenja
U Bjelovaru se od 26. rujna do 2. listopada održava 16. tjedan cjeloživotnog učenja u organizaciji Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Radi se o nacionalnoj obrazovnoj kampanji koja ima za cilj promovirati različite mogućnosti cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj kao i neposredno i neformalno prenijeti poruku građanima o važnosti kontinuiranog učenja.
Policijska akademija rado se odazvala pozivu Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te su ispred Policijske akademije svečanom otvaranju 16. Tjedna cjeloživotnog učenja prisustvovali pomoćnik voditelja Službe za cjeloživotno obrazovanje i smještajno obučne centre Valbandon i Dramalj Ivko Gavranić
, i policijski službenik - nastavnik stručnih predmeta u Policijskoj školi „Josip Jović“ Josip Pandurević.
Ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih Mile Živčić, poručio je da je upravo cjeloživotno učenje odgovor na izrazito dinamične promjene u brojnim segmentima društva i svakodnevnoga života, uključujući i promjene na tržištu rada. Također je naglasio kako se unatoč svim okolnostima, može i treba cjeloživotno učiti i obrazovati, te napomenuo da je od ove godine veća mogućnost besplatnog obrazovanja putem vaučera za odrasle osobe za digitalne i zelene vještine.
Na svečanosti su dodijeljene i nagrade Maslačak znanja za postignuća u učenju odraslih osoba.
O cjeloživotnom učenju
Podsjetimo da je Zakonom o policiji propisano kako se policijsko obrazovanje temelji na načelu cjeloživotnog obrazovanja. Naime, postoji razlika između cjeloživotnog učenja i obrazovanja koje obuhvaća samo organizirano učenje.
Tjedan cjeloživotnog učenja je inicijativa UNESCO-a pokrenutoj 1999. godine, koja se svake godine obilježava u brojnim zemljama i s istim ciljevima: senzibilizirati javnost za izgradnju pozitivnog ozračja o važnosti i potrebi cjeloživotnog učenja, promicati kulturu učenja te potaknuti osobnu motivaciju pojedinaca za uključivanje u procese cjeloživotnog učenja.
Cjeloživotno učenje odnosi se na „svaku aktivnost učenja tijekom cijeloga života radi unaprjeđenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnoga, građanskog, društvenog ili profesionalnog djelovanja pojedinca“. Koncept cjeloživotnog učenja odnosi se na učenje u svim životnim razdobljima i u svim oblicima u kojima se ostvaruje (formalno, neformalni i informalno). Učenje je kontinuirani proces u kojem su rezultati i motiviranost pojedinca za učenje u određenom životnom razdoblju uvjetovani znanjem, navikama i iskustvima učenja, a uz koncept cjeloživotnog učenja najčešće se vezuju ciljevi postizanje veće konkurentnosti.
Stranica